vrijdag 30 januari 2015

Shoppen met een spaarkaartje

Vorig weekend gingen we de stad in.

We gingen shoppen met een spaarkaartje.
Nu hoor ik jullie al vragen : "shoppen met een spaarkaartje?  Hoe doe je dat?"

Wel, men neme een kaartje van de gezinsbond, men neme een poetsvrouw (ja, een luxe, ik weet het, maar dankzij die lieve meneer die me 9jaar omver reed op mijn fiets, is het zeulen met emmers een pijnlijke hel) , en men spaart centjes.

Vroeger gingen we met onze gespaarde centjes soldenshoppen bij Scapino, maar nu deze verdwenen zijn van de markt, op zoek naar een nieuw shopadresje.

Zaterdag stapten we de Standaard Boekhandel binnen, want op zich staan er nog wel een aantal naaiboeken op mijn lijstje.  Helaas waren de gewilde items niet voorradig.  Die vinden we vast wel een volgende keer.

Wat namen we dan wel mee?
Voor prinsesje de box van de tafels van Winokkio.  Die tafels drillen we er wel ritmisch in ;-)
En de klassieker 'Pluk van de Petteflet'

Zelf vond ik het boekje "Puur haken" wel de moeite.

Op naar een volgende shoptrip, want het saldo van het kaartje staat nog niet negatief....


2 opmerkingen:

  1. OOOOOOOH Pluk van de Petteflet !!!!
    Die werd hier jarenlang voorgelezen en zelf gelezen door alledrie de gruttekes, dat is echt een heerlijk boek met geweldige illustraties !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen